Introductieles

Elk jaar hebben we bij Duikclub Lemmer een introductieles. Hier kan iedereen gratis eens proberen of het volgen van duiklessen iets voor hem of haar is. Afgelopen jaar vond de introductieles plaats op 25 september. Onderstaand de aankondiging van de opendag en een kort verslagje achteraf. Beide artikelen waren te vinden in verschillen de kranten waaronder de Zuid Friesland en Balkster Courant

Open dag duikclub Lemmer

Droom je wel eens weg, bij mooie films over het onderwaterleven in de oceaan? Heb je dan zoiets van "ik zou daar ook wel eens wat rond willen zweven". Maar ja denk je dan: "dat is alleen voor waaghalzen die dit beroepsmatig doen, en het kost ontzettend veel geld". Inderdaad, dat was vroeger zo, maar tegenwoordig is duiken voor bijna iedereen mogelijk. En je hoeft er echt niet ver voor te reizen, ook in Nederland kan op veel plaatsen erg leuk gedoken worden.

Het best kunt je lid worden van een duikclub, daar zijn ervaren instructeurs aanwezig, die je op een veilige manier kunnen begeleiden bij het behalen van een duikbrevet. Dat is meestal ook de goedkoopste manier, het materiaal kan veelal geleend worden, zodat je niet in één keer een complete uitrusting hoeft aan te schaffen. Op deze manier is duiken niet veel duurder of gevaarlijker dan bijvoorbeeld volleybal. Tevens worden er in een club vaak uitstapjes georganiseerd, zodat je er ook een leuke sociale binding bij hebt.

Ben je nieuwsgierig geworden, kom dan naar onze open dag. We zullen je hartelijk ontvangen, met de nodige informatie over de nieuwe duikcursus die op 8 oktober zal starten. Uiteraard is er de mogelijkheid tot een duik in het zwembad met perslucht, onder deskundige begeleiding van onze duikers. Neem wel zwemkleding en een oud t-shirt mee. De open dag is op 25 september aanstaande, van 16.00 uur tot 18.00 uur. Uiteraard in zwembad Sudersé in Lemmer (leeftijd is helaas wel minimaal 14 jaar).

Informatie: R.Groot, tel. 0514-560001 of info@duikclub.nl

Opendag Duikclub Lemmer geslaagd

Zaterdag 25 sept. j.l. was weer de open dag van duikclub Lemmer. Klokslag vier uur melden de eerste bezoekers zich aan, maar net op tijd waren de vrijwilligers van de duikclub gereed met alle voorbereidingen. Helaas viel de opkomst een beetje tegen. Mocht het u financieel weerhouden te gaan duiken, wat we ons voor kunnen stellen in deze economische recessie, dan kunnen wij u mededelen dat duiken niet meer kost dan een gemiddelde andere sport. Ook is duiken mogelijk voor ieder redelijk gezond mens, je hoeft echt niet het karakter van een marinier te hebben.

Maar we mogen niet mopperen, de mensen die wel geweest zijn waren laaiend enthousiast, en we hopen dat daar toch een paar nieuwe cursisten tussen zitten. De nieuwe cursus start op 8 oktober a.s. voor meer informatie kunt u bellen met tel. 0514-560001 of kijk op www.info@duikclublemmer.nl

Tot slot nog een dankwoord voor alle vrijwilligers, middenstanders en krantredacties, die er dit jaar weer voor hebben gezorgd dat in de wijde omgeving bekend was, dat er gedoken kon worden met perslucht bij duikclub Lemmer.