Verslag van een gezellig weekendje Zeeland.

Afgelopen weekend, 22-/-24 oktober, heeft onze duikclub weer de Zeeuwse wateren verkend. Zolang ik lid ben van de duikclub vertrekken we tenminste éénmaal per jaar en soms tweemaal richting Zeeland. Deze weekendjes staan natuurlijk in het teken van duiken maar zeker ook van gezelligheid. Elke keer is het toch weer anders, gebeurt er iets bijzonders wat je bij blijft. Zo ook deze keer.

Vrijdag arriveren we met negen man op de camping. In de caravan kunnen zes personen slapen, Arjan slaapt met Harrie in zijn bus en er wordt een tent opgezet voor nog één persoon. Folkert is de gelukkige die in de tent mag slapen, op een veldbed en luchtbed en met een extra deken die Karin hem geeft slaapt hij overheerlijk. Ik heb boodschappen gedaan en Harrie maakt een overheerlijke pan macaroni.

Zaterdagmorgen om half tien komen Ale en Ria, Siebrand, Sylvester en Cees bij ons op bezoek. Zij gaan in het kader van de tweesters opleiding een diepteduik en een stromingsduik maken met Harrie, Patricia en Sylvester. "S Morgens duiken we in bekend water bij Den Osse. Ik heb Anneke aan de lijn en het is voor haar de eerste keer dat ze in Zeeland duikt dus op zich al een hele ervaring. Uiteraard zien we de nodige kreeften.
'S Middags gaan de meeste duiken bij de Zeelandbrug. Alleen Arjan, Karin en ik duiken in de haven van Scharendijke, we hebben geen zin in een duik met slecht zicht en denken dat er bij het kustmatige rif beter zicht is, niet dus….

Wij zijn dus al uit het water als de rest erin gaat en hebben de taak op ons genomen om te zorgen dat de Chinees klaar staat als de rest uit gedoken is. Helaas is de Chinees in Scharendijke, net als de bakker, dicht en moeten we naar Bruinisse. Maar ook deze Chinees heeft heerlijk eten of smaakt het iedereen na twee duiken vandaag gewoon erg lekker. Harrie, Patricia en Sylvester hebben de duiken naar behoren gedaan en zijn vanaf nu tweesters duikers. Nogmaals gefeliciteerd, enjoy the club.
De bezoekers vertrekken richting huis en wij hebben een lui avondje, nou ja lui, er staat een afwas om U tegen te zeggen maar velen handen maken licht werk.

De zondag staat voor de ene helft in het teken van duiken en voor de andere helft in het teken van Get Wet. Na een heerlijk ontbijt gemaakt door Aant ("ruik nog geen koffie Aant") met gebakken eieren met bacon maar zonder kaas vertrekken er vier man/vrouw richting de Maasvlakte. Wij wassen weer af en vertrekken in eerste instantie richting Dreischor, altijd goed voor een leuke duik, maar halverwege besluiten we om toch eens op een andere locatie te duiken en het wordt Bommenede??
We duiken in twee ploegen en Karin, Anneke en ik maken de eerste duik. Lach niet: we zwemmen ons suf maar komen niet dieper dan 2,5 meter. Gillend van de lach komen we boven, we hadden beter kunnen gaan snorkelen scheelt ons een flesvulling. Maar nu komt het leukste het was een schitterende stek, mooi helder en heel veel te zien ja zelfs zeepaardjes!!!!!!! dus een duik om nooit meer te vergeten. Ook Harrie en Klaas ervaren dit zo dus gaan we hier zeker nog een keer snorkelen.

Op naar de caravan en schoonmaken. Arjan ik was bang dat ik je zou missen met het schoonmaken maar de overgebleven heren wisten gelukkig ook van wanten.
Daarna vertrekken we richting het Oostvoornse meer voor een laatste duik. Als we boven water komen arriveren ook net de gasten van Get Wet en drinken we met zijn allen nog wat op een gezellig weekend. Daarna rijden we naar Hajé en gaan we als afsluiting lekker uit eten. Moeders was weer met een heel stel kinders op pad en zou volgend weekend zo weer weg willen met ze. Jongens ik hoop dat jullie net zo'n leuk weekend hebben gehad als ik en bedankt……

Anna